مقالات شیشه سکوریت

فرق شیشه سکوریت با شیشه معمولی چیست؟

فرق شیشه سکوریت با شیشه معمولی چیست؟

در صنعت ساختمان، انواع مختلفی از شیشه های ساختمانی در بازار موجود است که هر کدام مزایا، ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارند و به شما این امکان را می دهند تا بنا به نیاز خود، شیشه ساختمانی مناسب را خریداری کنید.

شیشه سکوریت یکی از پرمصرف ترین انواع شیشه در سراسر جهان است و امروزه به طور فزاینده ای برای مصارف تزئینی استفاده می شود. شیشه سکوریت به شیشه‌هایی گفته می‌شود که پس از شکستن به قطعات بسیار کوچکی تبدیل می‌شوند که تقریباً همه ما می‌توانیم آن‌ها را در شیشه‌های کناری خودرو خود ببینیم.

سوالی که بسیاری از مردم می پرسند این است: تفاوت بین شیشه سکوریت و شیشه معمولی چیست؟

کارشناسان مجموعه شیشه لیا صنعت ایران در این گزارش سعی کرده اند شما را از ویژگی ها و کاربردهای شیشه گرد و تفاوت آن با شیشه های معمولی و پرکاربرد آگاه کنند.

تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی

تفاوت شیشه ها به شیشه های لمینت و سکوریت محدود نمی شود و مسلماً تفاوت های زیادی با دیگر شیشه های ساختمانی دارند. همانطور که می دانید شیشه لمینت و شیشه سکوریت از انواع شیشه هایی هستند که در صنایع مختلف به ویژه در صنعت ساختمان استفاده می شوند و هر دو نقش مهمی در انتقال نور دارند.

اما برای انتخاب شیشه باید محیط و نوع کاربرد خود را در نظر بگیرید. البته شیشه لمینت و شیشه سکوریت با یکدیگر تفاوت دارند و تفاوت اصلی آنها در ایمنی بیشتر و شکل و شکستگی آنهاست.

هنگامی که در طی فرآیند گرمایش و سرمایش پس از طی مراحل خنک‌سازی قالب، یخ‌زدایی می‌شود، سرعت خنک‌سازی تأثیر مستقیمی بر دوام آن دارد.

تفاوت شیشه سکوریت با سایر شیشه های ساختمانی

اما در مورد تفاوت شیشه معمولی و هات گلس باید بگوییم که هات گلس و شیشه معمولی از نظر ظاهری کاملا شبیه هم هستند و هیچ تفاوتی با هم ندارند. تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی در فرآیند تولید آن در کارخانه است که از روش هایی برای افزایش مقاومت شیشه در برابر ضربه اجسام خارجی و فشار در محدوده وسیعی استفاده می کند که البته این افزایش مقاومت به معنای افزایش مقاومت نیست. . که شیشه کاملا نشکن است. .

این شیشه ها در اثر فشار زیاد می شکند اما تفاوت شیشه سکوریت با شیشه معمولی در نوع شکستگی شیشه است. شیشه های معمولی در صورت شکستن به هزاران تکه خرد می شوند و تکه های شیشه نیز تیز هستند.

اما شیشه های سوزان پس از شکستن اطراف آن به تکه تکه می شوند و با وجود شکستن، وحدت خود را حفظ می کنند و به زمین نمی افتند، در واقع به صورت ترک و در هم جوشی در کنار هم می مانند.

روش تشخیص شیشه صاف و معمولی

یکی از راه های تشخیص و تشخیص شیشه سکوریت از شیشه معمولی شکستن شیشه و تشخیص آن متفاوت از نوع شکستگی شیشه است، اما این روش تشخیص منطقی به نظر نمی رسد و راه دیگری برای شناسایی آن وجود دارد. و بین شیشه سکوریت شده و شیشه معمولی تفاوت وجود دارد.

می توانید یک شیشه تیره رنگ مثلا قهوه ای را پشت شیشه قرار دهید و از پشت شیشه به شیشه قهوه ای رنگ نگاه کنید. اگر شیشه سکوریت شده باشد، شیشه خاکستری به صورت دایره رنگی ظاهر می شود. اما اگر شیشه معمولی باشد، همان شیشه قهوه ای را پشت شیشه خواهید دید.

نوع خاصی از شیشه ساخته شده است تا با کمک آنها بتوانید تفاوت بین شیشه سکوریت شده و شیشه معمولی را تشخیص دهید این امکان وجود دارد که شیشه گرم شده و شیشه معمولی در کارخانه در هنگام بسته بندی مخلوط شوند و به راحتی می توانید شیشه ها را تشخیص دهید.

دریافت قیمت و مشاوره

برای دریافت مشاوره رایگان اجرای شیشه سکوریت باکلن و... با ما در تماس باشید.

تلفن پشتیبانی:09120879332

واتس اپ: 09145000995

تلگرام: 09143300688

بین شیشه سکوریت شده و شیشه معمولی با الماس تفاوت قائل شوید

روش دیگری که می توان برای درک تفاوت بین شیشه سکوریت و شیشه معمولی استفاده کرد، استفاده از الماس است. این روش تشخیص و شناسایی با شیشه سکوریت بسیار دشوار است. روش کار به این صورت است که با الماس روی شیشه خط بکشید، هیچ خطی روی شیشه سکوریت نمی افتد، بنابراین شیشه سکوریت به ماندگاری بالا معروف است.

اما علاوه بر روش های فوق، راه مطمئن دیگری نیز برای تعیین منشاء شیشه آتش نشانی وجود دارد و آن خرید شیشه فایر از فروشگاه معتبری است که محصولات خود را با ضمانت مبدا تهیه می کند، بنابراین نیازی به انجام آن نیست. . نگران واقعیت ها باشید، لیوان داغ نخواهید داشت.

مقایسه شیشه سکوریت شده و معمولی از نظر (قابلیت بازیافت و ایمنی)

قابلیت برش مجدد شیشه: شما می توانید شیشه های معمولی را پس از ساخت هر چند بار که نیاز دارید برش دهید، اما شیشه های سکوریت شده را فقط یک بار قبل از فرآیند تمپر می توان برش داد. بنابراین با توجه به نوع استفاده از شیشه باید قبل از عملیات سفت کاری شیشه کلیه برش های لازم برای شیشه انجام شود. اندازه گیری دقیق محل قرارگیری شیشه سکوریت ضروری است زیرا پس از آن نمی توان از هیچ ابزاری برای برش شیشه سکوریت استفاده کرد.

ایمنی شیشه: همانطور که قبلا ذکر شد، شیشه سکوریت بسیار ایمن است. زیرا در برابر فشار و ضربه ماندگاری بالایی دارند و در هنگام شکستن، نگران نیش خوردن شیشه شکسته نباشید زیرا احتمال افتادن شیشه روی زمین و شیشه شکسته تیز نیست.

مقایسه شیشه سکوریت شده و معمولی از نظر (هزینه و مقاومت)

قیمت: همانطور که می دانید برای تبدیل شدن شیشه های معمولی به شیشه باید عملیاتی روی آن انجام شود، یعنی معمولا یک مرحله دیگر به فرآیند ساخت شیشه اضافه می شود، بنابراین کاملا طبیعی است که قیمت شیشه سکوریت اگر شیشه معمولی بزرگتر باشد، عملیات انجام شده روی شیشه معمولی مقاومت شیشه را تا 4 برابر افزایش می دهد، با همین مقدار قیمت شیشه سکوریت تا 4 برابر افزایش می یابد.

مقاومت: ویژگی خاص شیشه سکوریت استحکام و مقاومت بالای آن در برابر شکستگی باد، ضربه، ضربه اجسام و … است.

تمایز شیشه سکوریت شده از شیشه معمولی

برای اینکه بتوانیم عینک ها را با توجه به ظاهرشان از یکدیگر تشخیص دهیم، باید نکات زیر را در نظر بگیریم:

وقتی لیوان در کارخانه بسته بندی می شود، مشتری اطلاعات خود را روی جعبه شیشه ای پر می کند تا مشکلی پیش نیاید.

شیشه سکوریت بدون موج بوده و کاملا شفاف و صاف است و اگر موج کوچکی در شیشه مشاهده کردید به این معنی است که شیشه سکوریت نشده است.

دریافت قیمت و مشاوره

برای دریافت مشاوره رایگان اجرای شیشه سکوریت باکلن و... با ما در تماس باشید.

تلفن پشتیبانی:09120879332

واتس اپ: 09145000995

تلگرام: 09143300688

نتیجه گیری

با توجه به توضیحات ارائه شده در این گزارش به این نتیجه رسیدیم که شیشه سکوریت تفاوتی با شیشه معمولی ندارد و تنها تفاوت عمده در نوع فرآیند تولید هر یک از آنها در کارخانه است.

اگر می خواهید با خیالی آسوده شیشه سکوریت یا هر نوع شیشه ساختمانی را خریداری کنید،گروه صنعتی امنیت سازان تبریز را به شما معرفی می کنیم. گروه امنیت سازان تبریز تولید کننده انواع شیشه، شیشه لمینت، شیشه دوجداره، شیشه رومیزی، ضد گلوله، شیشه دوجداره و … با قیمت مناسب و بهترین کیفیت می باشد که در هر ساخت و ساز می توانید خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *